Blog | povești de marketing |

Un strop de design pentru toată lumea

Acum vreo două săptămâni, o colegă mi-a trimis un mail cu un afiș și cu textul “Te rog, nu putem să-l refacem noi? Mă dor ochii.” Opera cu pricina, în mod normal, nu ar fi trebuit să devină un motiv de plâns pentru nimeni. Nu era mult scris, nu aveam o mulțime de imagini care trebuiau înghesuite, spațiul era suficient. Ce se întâmpla atunci? Erau doar o serie de decizii neinspirate, care, cred eu, puteau să fie evitate de oricine, nu doar de un designer.

Pentru toți marketerii și oamenii de comunicare există, mai devreme sau mai târziu, acel moment de intersecție cu elementele vizuale și imaginea. Acel material vizual realizat de oricine poate să arate chiar binișor, dacă se au în vedere câteva sugestii.

 1. Drop-shadow frenzy. Really, e încă nebunie. Da, știu că în momentul în care se deschid variantele de efecte in Photoshop, Drop-shadow și suratele ei mai mici Bevel&Emboss ne încântă și descântă să le scoatem din răftulețul lor prăfuit, dar ce se întâmplă e de cele mai multe ori altceva decât ne dorim. Sunt niște efecte care folosite în exces, urlă stilul anilor ’90. Dincolo de “the cool factor” e, de fapt, altă problemă mai importantă. Mă refer la faptul că atunci când evidențiem absolut totul în mod egal, nimic nu mai iese în evidență. Pe bune, chiar e la fel de monoton, doar că reușim să și încărcăm inutil.

gold

 

2. Fontul are și el sentimentele lui. Nu la propriu, dar un fel de mândrie tot are. Dacă simți nevoia să tragi de font în toate părțile ca să se încadreze în design sau să evidențiezi ceva, probabil că e nevoie de alt font. Aspectul final va fi unul disproporționat și neclar, cam cum e când te uiți într-o oglindă care deformează.

museo

3. Culori vibrante. E așa-zisul contrast simultan. Toți absolvenții de școli de comunicare și marketing au auzit că unele culori puse una lângă alta sau una peste alta ne vor deranja la citire. Dar nu e vorba doar de text peste un fundal, e vorba despre orice culori alăturate care fac un efect de vibrație.

vibrate

 

4. Majuscule. Da, vrem să transmitem un mesaj, dar asta nu înseamnă că tot textul din afiș trebuie să țipe. E ca și cum cineva ne lasă pe Facebook un mesaj în majuscule, mie mi se pare automat că începe o ceartă. Dincolo de asta, ochiul e obișnuit să citească cuvântul și după formă, iar în cazul majusculelor, singura formă e cea dreptunghiulară. Există și alte variațiuni ale scrisului cu majuscule, de exemplu, când prima literă din fiecare cuvânt e mare. Dacă nu e un titlu în limba engleză, nu are absolut niciun scop.

unbalanced

 

5. Spațiul este prietenul nostru. Nu trebuie mărit totul până la refuz, se va crea doar o concurență pentru atenție. Nimeni nu va ști la ce să se uite. E ca atunci când pe o scenă toată lumea sare și se agită. Ne va atrage atenția persoana care nu se mișcă, deci se creează chiar efectul opus de ce ne doream noi.

clutter

 

Mai sunt și alte puncte pe care puteam să le ating, dar cele de mai sus domină în frecvență. Cele enumerate nu sunt utile pentru că respectă ultimele trenduri fistichii de design, ci pentru că asigură transmiterea mesajelor mult mai ușor, iar acesta este scopul final al oricărui material vizual.

Iar acum disclaimer (sau un cvasi-disclaimer): designul este subiectiv, deci oricare dintre punctele de mai sus pot fi încălcate dacă acest lucru este făcut cum trebuie și de mâini capabile, transmițând un anumit tip de mesaj.

Comentarii

comentarii